Vereniging voor Archeologische Experimenten en Educatie
bestuur@vaee.nl
Geschreven door Annemieke Verbaas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
donderdag, 20 oktober 2011 19:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ondertussen is het Didarchtik project al ruim een jaar bezig en hebben we bijna alle bijeenkomsten erop zitten. (Voor meer informatie, zie de items hieronder) Op de website, in de nieuwsbrief en in het komende Bulletin kunnen jullie al van alles lezen over het project en wat wij ondertussen allemaal geleerd hebben. Maar we willen alles wat wij hebben geleerd ook graag live aan jullie overbrengen, daarom het Didarchtik workshop-weekend. Het weekend biedt een gevarieerd programma over volwassenen educatie. Van verschillende leerstijlen, via de eurovision fire contest tot digitale media.
De bijeenkomst wordt gehouden in Austerlitz, in locatie de Egel van de Paasheuvelgroep (http://www.groepsgebouw.nl/Locaties/Austerlitz/Egel.aspx) . Verwacht dus geen luxe conferentieoord, maar wel een prachtige locatie midden in het bos. De bijeenkomst duurt twee dagen, je kunt dan ook blijven overnachten. Maar mocht je nou maar één dag kunnen, dan ben je natuurlijk ook voor één dag welkom. Je kunt je opgeven door een mail te sturen naar penningmeester@vaee.net met daarin je naam, de dagen dat je wilt komen en eventuele dieetwensen of andere bijzonderheden. Kort voor de bijeenkomst sturen wij je dan het definitieve programma, bijzonderheden over wat je allemaal moet meenemen en andere praktische informatie. De locatie is per openbaar vervoer lastig te bereiken. Als je dus ergens vandaan een lift nodig hebt of kunt geven (of mensen kan oppikken op een station). Laat het even weten als je je opgeeft. Dan zal ik proberen zoveel mogelijk mensen aan elkaar te koppelen. Tot slot hieronder het programma van de bijeenkomst en een korte introductie van de lezingen/worskhops. Hopelijk tot ziens op de 12e en/of de 13e. Programma Zaterdag
Zondag
Korte samenvatting van de lezingen: Nieuwe media in Borger: Leren de Backedal-way: Bezoekers tevredenheids onderzoeken: Het DIG-spel: Terugkerende bezoekers, hoe hou je ze tevreden: Introductie levende geschiedenis: Hoe leren volwassenen in een (openlucht) museum:
Denk mee over kwaliteitscriteria voor levende geschiedenis:
Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. De verantwoordelijkheid voor deze publicatie (mededeling) ligt uitsluitend bij de auteur; de Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat. |
Thu, 20 October